Kausi 2005-2006

7.6.2005

Perustaminen

Jää-Tiikereiden taustajoukoissa tutkittiin keväällä 2005 mahdollisuutta perustaa miesten edustusjoukkue Mäntsälään. Varsin pian päädyttiin Suomessa jo käytännöksi muuttuneeseen tapaan perustaa edustusyhteisölle oma seura. Mäntsälän Jääkiekkoilun Tuki ry aloitti toimintansa kesäkuussa vuonna 2005. Seuran puheenjohtajaksi valittiin Jorma Taljavaara. Suomen Jääkiekkoliiton ja molempien seurojen kanssa tehtiin edustusyhteisösopimus, joka mahdollistaa juniori-ikäisten pelaajien vapaan liikkumisen seurojen välillä. Näin voidaan taata oman paikkakunnan junioreille harrastusmahdollisuuden jatkuminen myös kilpatasolla.

Edustusjoukkueen valmentajaksi lupautui mittavan pelaajauran omaava Tommy Grönlund. Hänen ja valmennuspäällikkö Kari Paakkunaisen toimesta joukkueen runko saatiin kokoon ennätyksellisen nopeasti ja myös Mäntsälästä löytyi joukkueeseen useampia pelaajia. Joukkue pelasi ensimmäisellä kaudella miesten III-divisioonaa ja tavoitteeksi asetettiin sajanousu II-divisioonaan kahden vuoden sisällä.

12.6.2005

Ensimmäiset pelaajasopimukset

Mv: Toni Tirronen SHT, puolustajat: Esa Puumalainen VaKi HT, Anssi Kettunen VaKi HT, Hyökkääjät: Joni Vänttinen VaKi HT, Ville Pöyry VaKi HT, Juha Venäläinen HC Kerava, Janne Määttä Kiekko-Tiikerit, Joni Salonen Jokerit B,

21.6.2005

Lisää pelaajasopimuksia

Mv: Joni Eronen VaKi HT, Jarno Sunabacka Haukat B, Puolustajat: Tuukka Savinainen Kiekko-Tiikerit, Juha Taljavaara Haukat B, Hyökkääjät: Toni Laine Kiekko-Tiikerit, Marko Koskenkorva Laser HT, Jari Liikanen Kiekko-Tiikerit, Ville Helminen Blues B, Juha Seppälä HIFK B, Miika Leinonen Jää-Tiikerit.

30.6.2005

Kotiturnaus 6.8.2005

Edustusjoukkueen kotiturnaus pelataan 6.8.2005, mukaan ovat ilmoittautuneet Porvoo Hunters, NuPS Nummelasta ja HooKoo Hollolasta.

15.7.2005

Jääharjoitukset alkaa

Edustusjoukkueen jääharjoitukset alkaa viikolla 30.

28.7.2005

Harjoitusrinki kasvaa

Tommi Jäminki, Antti-Pekka Lamberg, Tomi Grönberg ja Raine Pulkkinen ovat liittyneet mukaan joukkueen harjoitusrinkiin.

4.8.2005

HooKoo perui osanottonsa turnaukseen

HooKoo:n viime hetken peruutuksen takia Porvoolaiset ojensivat auttavan kätensä tuomalla A-junnut mukaan turnaukseen. Tästä suuret kiitokset Porvoon pojille!

6.8.2005

Säästöpankkiturnaus, Mäntsälän jäähalli

Hunters - Hunters A 4 - 1

Jää-Tiikerit - NuPS 3 - 9

Jää-Tiikerit - Hunters A 13 - 1

NuPS - Hunters 4 - 4

Hunters A - NuPS 3 - 3

Jää-Tiikerit - Hunters 9 - 1

LOPPUOTTELU

Jää-Tiikerit - NuPS 5 - 4

Jää-Tiikerit voitti turnauksen!

10.9.2005

Uusia pelaajia

Esa Siren, Rami Carlstedt, Eetu Alatalo, Matti Vimpeli ja Tommi Jokinen ovat liittyneet joukkueen vahvuuteen.

25.9.2005

Pirkat - Jää-Tiikerit 3 - 13

Jää-Tiikerit - KelA 4 - 8

HT Haukat - Jää-Tiikerit 4 - 7

Jää-Tiikerit sijoittui toiseksi, KelA ja Jää-Tiikerit II-divisioona karsintaan.

II-divisioona etelä, karsintasarja

KelA - Jää-Tiikerit 2 - 5

Jää-Tiikerit - VaKi HT 7 - 4

Jää-Tiikerit - Nikkarit 6 - 2

HC Kuusankoski - Jää-Tiikerit 12 - 5

Jää-Tiikerit sijoittui toiseksi, HC Kuusankoski ja Jää-Tiikerit nousivat II-divisioonaan.