Jää-Tiikerit jäähyilivät vastustajalle voiton kauden ensimmäisessa kotiottelussaan.

26.9.2010

Hyvästä takaa-ajosta huolimatta Tiikerit saivat jäädä nuolemaan näppejään, kun PePo jaksoi pyörittää ja vei lopulta pisteet Lappeenrantaan.

Jää-Tiikereiden miesten II-divisioonaa pelaava edustusjoukkue pelasi lauantaina ensimmäisen kotiottelunsa. Kauden ensimmäinen kotipeli aloitettiin asiaan kuuluvin juhlallisuuksin. Pelikiekon pudotti jäähän  sponsoreiden edustajana pankinjohtaja Immo Laiho Myrskylän Säästöpankista.

Vauhti hiipui hyvän alun jälkeen

Kun peliä oli pelattu reilut kolme minuuttia, PePo  avasi maalihanansa. Tiikerit pelasivat hyvällä asenteella pelin alun, joten PePo joutui ottamaan pari jäähyä, joista toinen kostautui: Mikko Pärnänen tasoitti, syöttäjinä Toni-Pekka Kinnunen ja pienen tauon jälkeen taas tositoimiin palannut Sami Mentula. Erän puolivälin jälkeen PePo siirtyi taas johtoasemaan. Koska kumpikaan joukkue ei enää maalannut, erätauolle mentiin lukemissa 1-2.

Tahmea ja rikkonainen toinen erä

Toinen erä oli tasaista vääntöä, mutta pelin tempo näytti olevan hukassa kummaltakin joukkueelta. Erä oli kovin huonovauhtinen alusta loppuun. Tiikerit jäähyilivät erässä urakalla, tuloksena 5 kaksiminuuttista. Tiikereiden onneksi  alivoimapeli kulki ja Pepo ei saanut kuin yhden osuman maalivahtina pelanneen Tapani "Tappi" Kapasen selän taakse.

Pepo meni erän alussa jo 1-3 johtoon, mutta Mentulan Sami kavensi alivoimalla 2-3-lukemiin. Mikko Pärnänen ja Toni-Pekka Kinnunen toimivat avustajina.Vajaan minuutin päästä kavennuksesta PePo jälleen suurensi johtoaan. Tilanne oli 2-4. Tätä maalia jäähypenkiltä katsomaan joutunut  Sami Eriksson kavensi tilanteen 3-4 miltei heti kentälle päästyään. Syöttäjinä jälleen Kinnunen ja Mentula.

Jäähyt sotkivat hyvin alkaneen kolmannen erän

Kolmanteen erään Tiikerit tulivat taistelutahtoa uhkuen ja vauhti tuntui kovasti lisääntyneen erätauon aikana. PePo joutui hieman alakynteen ja kun Tiikerit pääsivät  pelaamaan kahden miehen ylivoimaa tuloksena tasoitus 4-4.  Maalin tekijänä Sami Mentula, syöttäjinä Mikko Pärnänen ja Ossi Kosonen.

Kolmannen erän peli oli kaikkiaan vauhdikasta ja viihdyttävää katseltavaa ja Tiikereillä oli täydet mahdollisuudet ratkaista peli itselleen. Toisin kuitenkin kävi. Ottelun voittomaalin 4-5 teki PePo, kun Tiikereillä oli kaksi pelaajaa kärsimässä rangastuspenkillä. Kun erää oli jäljellä reilut viisi minuuttia yksi tiikeripelaaja komennettiin jälleen koppiin. Pepon ylivoimahyökkäys oli nopea ja hyvin ajoitettu. Tiikerit jaksoiva lopun pyörittää ja lopussa kavennusta yritettiin kuudella neljää vastaan, mutta PePo piti pintansa. Loppuvihellyksen soidessa taululla oli tappiolukemat  4-6.

Joukkueenjohtaja ristiriitaisissa tunnelmissa

"PePolle annettiin tänään voitto jäähyjen takia", ynnäsi joukkueenjohtaja Petri Lehikoinen pelin jälkeen.   Kolmannen erän alku oli pirteä ja tuloksena oli tuo 4-4 -tasoitusmaali, mutta sitten ei enää mikään auttanut. Kyllä me tarvitsemme viisi miestä kentälle, vaikka pelattiinkin erityisesti toisessa erässä hyvää alivoimaa. Sami Mentula pelasi pitkän tauon jälkeen erinomaisen pelin, kiitteli Lehikoinen. Harmi vain, ettei tämän enempää katsojia ollut ennättänyt paikalle.

Joukkueen hengestä kielii se, että kentällinen loukkaantuneita pelaajia istui katsomassa ja kannustamassa pelikavereitaan. Tällä kertaa A-nuoriamme ei ollut kokoonpanossa lainkaan mukana, sillä heillä oli Jää-Tiikereiden historian ensimmäinen sarjaottelu  A-nuorten III-divisioonassa.  Kauden aikana heitäkin nähdään, jos sarjaohjelmat antavat myöten, lisää valmentaja Ari Lavikainen.

Uskallamme luvata yleisölle hyvää kiekkoviihdettä, toivottavasti saadaan katsomo täyteen ja hyvä tsemppi päälle seuraavaan kotipeliin, hehkuttavat Lehikoinen ja Lavikainen, pitkän linjan kiekkomiehiä kumpainenkin. Kausilippuja on saatavilla jäähallin kahviosta.

Seuraava miesten kotipeli on  lauantaina 9.10.2010 klo 15.30 alkaen. Vastustajaksi saapuu KelA Kellokoskelta.