Vierasvoitto LT Kingseistä

15.11.2009

Tasainen ensimmäinen erä

Tiikerit avasivat maalihanansa, kun ottelua oli pelattu 3:35. Läpiajon päätteksi Henri Seppälä upotti rystyltä kiekon LT Kingsien maaliin. Avausyötöt rakensivat Esa Puumalainen ja Pekka Palo. Erän puolivälissä kotijoukkue tasoitti 1-1. Kun erää oli jäljellä vajaa viisi minuuttia, Mikko Pärnänen voitti hyökkäyspään aloituksen ja Jasse Ritakallio pääsi täräyttämään siniviivalta kovan lämärin LT Kingsien maalin perukoille. LT Kingsien tasoitusmaali 2-2 tuli kuitenkin jo seuraavassa vaihdossa.

maalit 2-2, torjunnat 15-15, rangaistukset 4-0

Tiikerit tehokkaampia toisessa erässä

Kun vajaa kolmetoista minuuttia oli pelattu, Tiikerit riistivät keskialueella kiekon ja pääsivät 2-1 tilanteeseen. Puolustajan peittäessä syöttölinjan Toni Järvinen teki hyvällä itseluottamuksella oman ratkaisunsa: hassutti maalivahdin ja pisti kylmäpäisesti kiekon längistä sisään, lukemat 2 - 3. Ajassa 26:30 Matti Laakso ampui maalivahdista kimmonneen kiekon varmasti maaliin. Hyökkäystä olivat rakentamassa myös Heikki Ovaska ja Sami Mentula. Erän viimeisellä minuutilla Henry Ålander kasvatti 2-5 maalillaan vielä Tiikereiden johtoa Laakson Matin syötöstä.

maalit 0-3, torjunnat 11-13, rangaistukset 2-2

Maalirikas kolmannen erän alku

Jää-Tiikerit ottivat erän ensimmäisellä puoliskolla kuusi jäähyä ja LT Kingsit saivat tehtyä kaksi ylivoimamaalia ja kiristettyä tilanteen lukemiin 4-5. LT Kingsien pelaajan istuessa rangaistuspenkilla Sami Mentula lisäsi johtoa 4-6, syöttäjinä Matti Laakso ja Mikko Pärnänen. Reilun minuutin kuluttua saivat Tiikerit jälleen hyödynnettyä ylivoimatilanteensa. Pekka Palo teki maalin Sami Erikssonin ja Heikki Ovaskan esityöstä. Seitsemän sekuntia ennen pelin päättymistä väänsivät LT Kingsit vielä kavennuksen 5-7. Merkille pantavaa on, että Tiikerimaalissa aiemminkin nähty Janne Karvonen pelasi varman ottelun. Koppeja kaikkiaan 46 (torjuntaprosentti 90,2%).

maalit 3-2, torjunnat 4-18, rangaistukset 4-12

Joukkueenjohtaja Petri Lehikoinen oli tyytyväinen ottelun tulokseen

Sairastumisten vuoksi joukkue joutui pelaamaan kolmella kentällisellä ja vain kahdella pakkiparilla, joten pelaajat joutuivat todella tiukoille. Joukkue kuitenkin pystyi pelaamaan kurinalaisesti ja ensimmänen jäähy saatiinkin vasta, kun peliä oli pelattu jo yli 30 minuuttia. Kun vielä selvittin kolmannen erän jäähysumastakin, niin ei voi olla kuin tyytyväinen Tiikerijoukkueeseen. Toisen erän viime minuutilla joukkueelle tuli kuitenkin iso takaisku, kun harmittoman näköisessä tilanteessa Jasse Ritakallio loukkaantui. Seuraava ottelu on kotona lauantaina 21.11.2009. Nyt tarvitaan kannustusta!

Jää-Tiikereiden maalit

1.Erä
03:35 0 - 1 SEPPÄLÄ Henri (PUUMALAINEN Esa, PALO Pekka)
15:15 1 - 2 RITAKALLIO Jasse (PÄRNÄNEN Mikko)