Joukkue edelleen vajaamiehinen, voitto Tinatuopeista lukemin 5-10.

18.10.2009

Ensimmäiseen erään löytyi uusia maalintekijöitä

Kun reilut neljä minuuttia oli ennättänyt kulua ensimmäisestä erästä Esa Puumalainen syötti Tiikerijunioreista edustuksen rinkiin siirtyneelle Niko Lehikoiselle, joka pääsi hyvältä paikalta vetämään nopean laukauksen kohti vasenta yläkulmaa. Pelin ensimmäinen maali Tiikereille ja kiekko talteen Nikolle.

Kun reilut kymmenen minuuttia oltiin pelattu ja pelattiin tasavajaalla Tiikereihin Tuuskista siirtynyt Antti Niemi teki oman osumansa, puolustajaparinsa Teemu Partasen ja Juha Venäläisen avustuksella. Kolmetoista minuuttia ja rapiat, niin oli Teemu Partasen vuoro näyttää maalinteon mallia, nyt syöttäjinä Juha Venäläinen ja Heikki Ovaska.

Erän lopussa ennättivät Tinatuopit kaventaa tilanteeksi 1-3.

Toinen erä Tiikereiden hallintaa

Mikko Laaksonen näytti tehokkuutensa ja teki yhden vaihtonsa aikana kaksi osumaa. Ensimmäisen Henry Ålanderin ja Mikko Heroldin avustamana ja toisen Teemu Partasen syötöstä. Tinatuopit kavensivat tilanteeksi 2-5, mutta Raine Pulkkinen lisäsi eroa viimeistelemällä 2-6 voittomaalin, johon merkittiin syöttäjiksi Esa Puumalainen ja Juha Venäläinen. Tinatuopit kavensivat miltei samantien 3-6, mutta Sami Mentula näytti kaapin paikan tasavajaalla 3-7, syötön Samille tarjoili tällä kertaa Mikko Laaksonen. Toisen erän loppuminuutteja värittivät useat jäähyt puolin ja toisin.

Kolmannessa erässä tehtailtiin ylivoimamaaleja

Tinatuopit kavensivat heti erän alussa 4-7, mutta ilo kavennuksesta tyrehtyi alle minuutissa, kun Jasse Ritakallio viimeisteli Raine Pulkkisen syötöstä lukemiksi 4-8. Seuraavakin Tiikereiden maali tehtiin ylivoimalla ja jälleen asialla tutut nimet: Venäläinen, Pulkkinen ja Ritakallio. Kaksinumeroiseksi taulun lukemat vaihtoi vielä ennen erän loppua komealla laukauksella Mikko Laaksonen ja syöttöpisteitään kerryttivät Ville Herold ja Jasse Ritakallio. Tämäkin 5-10 maali tehtiin ylivoimalla.

Vaikka Tiikerit pelasivat pienellä miehityksellä, on merkille pantavaa se, että 12 pelaajaa kerrytti pistetiliään. Joukkuepeli näyttää siis sujuvan mallikkaasti.

Ensi viikonloppuna on vastassa Kela Kellokoskella ja sunnutaina kotihallissa vastassa on GRIFK. Molempia pelejä kannattaa tulla seuraamaan.

Jää-Tiikereiden maalit

1. Erä
04:20 0 - 1 LEHIKOINEN Niko (PUUMALAINEN Esa)
10:44 0 - 2 TV NIEMI Antti (PARTANEN Teemu, VENÄLÄINEN Juha)