Jää-Tiikerit nousi sarjakärkeen: LT Kings kaatui numeroin 11-1

4.10.2009

Viikonlopun tehoketju: Raine Pulkkinen,  Ville Kiiskinen ja Juha Venäläinen juhlimassa maalinteon jälkeen.
Viikonlopun tehoketju: Raine Pulkkinen, Ville Kiiskinen ja Juha Venäläinen juhlimassa maalinteon jälkeen.

LT Kings sinnitteli ensimmäisen erän

Sunnuntain kotipelissä Jää-Tiikerit jatkoivat hyviä otteitaan. Vastustajaksi saapui jo ennakkoon helpoimmaksi vastukseksi rankattu sarjanousija LT Kings Espoosta.
Ensimmäistä maalia saatiin odottaa reilut seitsemän minuuttia, kunnes Mikko Pärnänen vei kotijoukkueen 1-0 johtoon. Kuudentoista minuutin kohdalla viikonlopun tehoketjun oikea linkki Juha Venäläinen lisäsi pistetiliään,. tilanne 2-0. Esa Puumalainen lisäsi seuraavaksi omaa maalisaldoaan siirtämällä Tiikerit jo 3-0 johtoon, kun LT Kingsit pelasivat alivoimalla. Kiekon siirtelytaidosta ja onnistuneesta yhteispelistä kertoo se, että kaikkiin Tiikeriden maaleihin löytyi sunnuntaina syöttäjä tai kaksi.

Toinen erä kulutettiin LT Kingsien maalin edustaa

Vajaa kaksi minuuttia ennätti kulua toisesta erästä, kun Kiiskisen Ville viimeisteli 4 – 0 maalin ja kolmen minuutin päästä jo seuraavan. Taululla lukemat 5-0. LT Kingsien jäähyt eivät tilannetta vieraiden osalta parantaneet, vaan puolustajana pelaava Eriksonin Sami laukoi ylivoimalla 6-0. Raine Pullkinen nosti kiekon taidolla maalivahdin patjan ohi 7-0 ja Raution Juha kävi tekemässä seuraavan: 8-0. Vierasjoukkueen kovasti töitä tekemään joutunut maalivahti otti itselleen 10 minuutin käytösrangaistuksen, kun Mentulan Sami teki yhdeksännen maalin ja vielä alivoimalla. Sami luistin ei tästä kuohunnasta hyytynyt, vaan jo neljäntoista sekunnin päästä hän viiletti yksin läpi yrittämään seuraavaa, mutta sai koukkua kunnolla kainaloonsa ja pääsi yrittämään rangaistuslaukausta. LT Kingsien maalivahti peitti maalin hyvin ja nappasi kiekon patjoihinsa.
Mikko Pärnänen viimeisteli vielä toisen erän lopulla yhden maalin, joten taululla komeili 10 – 0 lukemat tauolle lähdettäessä.

Kolmas erä jäi vähämaaliseksi

Heti kolmannen erän alussa, yleisön ja MAALIVAHDIN yllätykseksi, kiekko piti kaivaa tiikereiden verkosta. Tälle tapahtumalle Sauli naureskeli pelikavereiden kanssa vielä pelin jälkeenkin. Matti Laakso huolehti siirtämällä lukemiksi 11-1, että maaliero pysyi kaksinumeroisena, mikä tuntui riittävän tiikereille, sillä lisää maaleja ei enää syntynyt, vaikka yrityksistä ja tilanteista ei ollut puutetta.

Pelin jälkeen, ei mitenkään yllätyksenä, pelaajilla juttua ja hymyä riitti. Onnistumiset lämmittää ja virheistäkin voi huumoria heittää. Joukkueen luotsipari (Petri&Petri) ihmetteli yllättävän suurta tasoeroa joukkueiden välillä ja molempien viikonlopun pelien isoiksi revenneitä maalieroja. Mielenkiintoinen kausi on tulossa. Katsottavaa riittää jatkossakin.

Kotijoukkueen mieltä lämmitti erityisesti tiikerijunnujen reipas kannustus. On mukava pelata, kun katsomossa on tunnelmaa ja väriä. Toivottavasti saamme samanlaista kannustusta seuraavassakin kotiottelussa, jolloin vastustajaksi saapuu PePo HT lappeenrannasta.

Tiikereiden maalit

1. erä
07:19 1 - 0 PÄRNÄNEN Mikko (ERIKSSON Sami, PUUMALAINEN Esa)
16:05 2 - 0 VoM VENÄLÄINEN Juha (KIISKINEN Ville, ERIKSSON Sami)