Jää-Tiikereille kotivoitto selvin numeroin 12 - 4 Nikkareista

3.10.2009

Jää-Tiikereiltä vahva näyttö kauden ensimmäisessä kotipelissä

Nikkarit kukistui selvänumeroisesti 12-4

Valmentaja Petri ”Pete” Lehikoinen myhäili pelin jälkeen tyytyväisenä: ”Kun ei sorruta jäähyihin, niin tulosta syntyy. ”
Ensimmäisen erän alku oli tasaista. Vaikka Jää-Tiikerit näyttivätkin painostavan, niin Nikkarit pääsivät yllättävän monesti yksin läpi kokeilemaan kotijoukkueen maalivahdin osaamista. Tapani Kapanen oli kuitenkin kuin muuri maalillaan.

Kun kahdeksan minuuttia oli kulunut Ville KIISKINEN aloitti - yleisön riemuksi - maalitehtailunsa. Syöttäjiksi merkittiin joukkueeseen palannut Raine PULKKINEN ja Juha VENÄLÄINEN.

Nikkareiden mustat hetket: kolme maalia vajaassa kahdessa minuutissa

Jää-Tiikerit näyttivät syöttelytaitonsa. Ensin Juha VENÄLÄINEN viimeisteli 2-0 maalin, Esa PUUMALAISEN ja Ville KIISKISEN syötöstä ja seuraavassa vaihdossa Sami MENTULA 3-0, Ville HEROLDIN ja Toni-Pekka KINNUSEN syötöstä. Kun puolustajana pelaava Toni-Pekka KINNUNEN näytti taitonsa purjehtimalla komesti kentän läpi ja lopuksi harhautamalla maalivahdin, tilanne tauolle mennessä oli 4-0.
Toisen erän Tiikerit aloittivat terävästi
Ensimmäisessä vaihdossa Sami MENTULA teki ottelun voittomaalin 5-0. Erä jatkui tasaisissa merkeissä, kun Nikkaritkin saivat selvästi luisteluunsa tehoa. Molemmat joukkueet maalasivat erässä kaksi kertaa. Tiikereiden maalivahti Tapani ”Tappi” Kapanen jatkoi hyviä otteitaan.

Kolmas erä Tiikereiden ylivoimaa

Kolmannen erän Tiikerit aloittivat jälleen terävästi. Koko pelin hyvällä asenteella pelannut Mikko LAAKSONEN vei vajaassa minuutissa, siirretyn rangaistuksen aikana, Tiikerit jo 7-2 johtoon. Anssi KETTUNEN ampui suoraan Matti LAAKSON syötöstä kovan vedon oikeaan ylänurkkaan. Tilanne jo 8-2.
Nikkareiden maalivahti sai tarpeekseen, kun kokenut Ville KIISKINEN viimeisteli Jää-Tiikerille 9-2. Tämä ei kuitenkaan KIISKISEN kentälle riittänyt vaan se teki vielä kolme maalia yleisön suureksi riemuksi. Tiikereiden tehokentässä pelasivat Raine PULKKINEN, Ville KIISKINEN ja Juha VENÄLÄINEN. Nikkaritkin onnistuivat maalin teossa vielä kaksi kertaa.
Molemmille maalivahdeille ammuttiin pelin aikana 43 kertaa, mutta Jää-Tiikereiden Kapanen (torjuntaprosentti 90,70%) päihitti vierasjoukkueen maalivahdit selvästi.

Jää-Tiikereiden pistemiehet

Ville Kiiskinen 4+1
Juha Venäläinen 2+3
Sami Mentula 2+1
Mikko Laaksonen 2+0
Toni-Pekka Kinnunen 1+2
Anssi Kettunen 1+1
Esa Puumalainen 0+2
Matti Laakso 0+1
Henry Seppälä 0+1
Henri Ålander 0+1
Katsojia oli 148.

Seuraava kotiottelu Jää-Tiikerit –PePo HC Lappeenrannasta lauantaina 17.10.2009 klo 15.30.